Pagina1 van 1
Forum

Welkom bij de Tweaking4All gemeenschapsforums!
Voor je gaat deelnemen, bekijk de Forum Regels!

Specifieke onderwerpen: Start het onderwerp met de naam van het programma of systeem.
Bijvoorbeeld “MacOS X – Jouw vraag“, of bijvoorbeeld “MS Word – Jouw Tip of Truc“.

Merk op: Omschakelen naar een andere taal zal niet werken als je een post aan het lezen bent aangezien er waarschijnlijk geen vertaling beschikbaar is.

Arduino - WS2812 en...

Deel:
Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] Arduino - WS2812 en Audio In

56 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
8,815 Bekeken
(@uncels)
Trusted Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

In afwachting van mijn 2e strip, heb ik ook slechts 1 strip met 60 leds. Hoe de leds reageren blijft gelijk, ik zal ook eens wat spelen met waardes of het gelijkmatiger gaat, Bij signaal naar A0 maakt het volume dat je speelt niet uit, het gaat uit van het aangeboden signaal vanuit de PC.

Met een filmpje op youtube in fullscreen+Ambilight & deze ledstrip is het best een (mooie) bonte kermis, wat beter zal worden met de koppeling vd 2e strip.

Wat ik merk met voorbeelden, is dat mijn voorkeur niet het maximale is, maar eerder wat gedimd. 

De geposte VUMeterRelax blijft in het middendeel wit licht geven, dat wou ik ook graag gedimd hebben, maar nog niet gevonden waar ik dat kan regelen.

Goede Reis naar USA.

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Topic starter  

Ik ben intussen in de USA - voor de feestdagen.

Bij mijn laptop maakte het volume niveau van de laptop wel uit voor wat betreft het signaal dat A0 leest - volume hoog geeft betere resultaten.

Ik begreep alleen even niet wat je bedoelde met "dat mijn voorkeur niet het maximale is, maar eerder wat gedimd". Bedoel je dat de LEDs niet maximaal licht geven? Wat voor voeding gebruik je? Misschien dat je een iets zwaardere voeding nodig hebt?

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member

Niet slecht USA voor de feestdagen.

De leds geven maximaal licht,maar tot ik een diffuse behuizing heb voor de2 meter strip, dim ik ze liever wat.

Mijn voeding is 4A dus voldoende, behalve dat zo'n strip leuk is dacht ik ook aan een functioneel aspect mbt de WS2812b LEDs.

Zo kwam ik dit tegen: (maar dan wel in de Nederlandse versie) wat me helemaal te gek lijkt met de ws2812b Ledstrip: LINK

Onderdelen zijn niet zo duur. Instructables

Voorbeeld

Ben benieuwd hoe jou zo'n (volgend) project aanspreekt, dit word in diverse winkels voor veel geld verkocht, maar leek me leuk om dit zelf aan de muur te hebben.

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Topic starter  

Oh dat is zeker een vette klok! 
Ik vond deze nog het mooiste gedaan, maar misschien zijn ze allemaal op dezelfde sketch gebaseerd.

Ben dan we geneigd om iets eroverheen te leggen zodat je de letters die niet aanstaan, ook niet zichtbaar zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat met strips werken, handiger is. De mooiste, ziet er uit dat het wel veel werk is, vooral veel soldeer werk. Haha. Maar: gaaf project!!!

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member

Die is heel mooi, had ik al gezien, alleen in mijn voorbeeld hebben ze de strips gebruikt & karton om de woorden ernaast niet zichtbaar te maken.

Lijkt mee te vallen volgens instructables. Misschien een idee voor een nieuw item hier, mogelijk zijn er meerdere mensen die dit willen maken.

Een Nederlandse template voor de text heb ik nog niet gevonden, dat word zelf maken dus in Word.

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Topic starter  

Misschien een aanleiding om een ander ontwerp te bedenken.

De template zal wel even rommelen worden. 

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member

Link NederlandseQlock
In de bijlage een link met afbeeldingen + div links naar nuttige sites over Qlock.
Foto

Bestanden ingepakt met  Winrar

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Topic starter  

Holyshit, die zijn niet goedkoop haha 

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member

Het programma Inkscape voor de template van de klok wat in het filmpje gebruikt word is gratis en is hier te downloaden: LINK

Als leds kunnen ipv witte leds ook ws2812b leds gebruikt worden, zo is mbv de code de kleur te wijzigen.

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member

In enkele talen (behalve Nederlands) is een werkende WordClock ook in je browser te zien: WordClock

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Topic starter  

Grappig om het in verschillende talen te zien ... maar het is wel Engels Engels en niet Amerikaans Engels.

In het Engels zeggen ze "it is half past 10" (voor half elf), terwijl de Ami's "it is ten thirty" zeggen haha.

Ik heb toevallig een vinyl snijder/plotter thuis liggen, maar het duurt nog wel een paar weken voor ik weer thuis ben.

BeantwoordenCiteren
Pagina 4 / 4
Deel: