Pagina1 van 1
Forum

Welkom bij de Tweaking4All gemeenschapsforums!
Voor je gaat deelnemen, bekijk de Forum Regels!

Specifieke onderwerpen: Start het onderwerp met de naam van het programma of systeem.
Bijvoorbeeld “MacOS X – Jouw vraag“, of bijvoorbeeld “MS Word – Jouw Tip of Truc“.

Merk op: Omschakelen naar een andere taal zal niet werken als je een post aan het lezen bent aangezien er waarschijnlijk geen vertaling beschikbaar is.

McLighting voor ESP...

Deel:
Meldingen
Alles wissen

[Opgelost] McLighting voor ESP8266

26 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
4,538 Bekeken
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Vervloeken doe ik iemand niet snel hoor 
Ik wou alleen dat ik meer tijd had om mee te prullen - veel leuker dan m'n normale baan hahah 

Ik vindt dat je wat design betreft, een erg mooie interface aan het bouwen bent!
Heb je de graphics zelf gemaakt?

Even snel tussen door terwijl ik "werk" hahah ...

Ik neem aan dat de originele schakelaars een checkbox is, die aangevinkt staat of niet (index.htm laat dat nog een beetje doorschemeren), en dat je die dus nu niet wilt zien omdat de schakelaar gebruikt wordt. Het e.e.a. wordt door de CSS gecontroleerd van

https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/materialize/0.97.6/css/materialize.min.css

Door dit in de index.htm aan de CSS toe te voegen, zouden het vinkje en de box niet meer zichtbaar moeten zijn, maar de schakelaar werkt dan nog wel.
Ik gebruik hiervoor vaak Google Chrome, rechts het element aanklikken, kies dan uit het menu inspect, en dan kun je de CSS delen naar hartelust wijzigen.

[type="checkbox"]+label:before, [type="checkbox"]:not(.filled-in)+label:after {
    border: 0; /* added */
}
[type="checkbox"]:checked+label:before {
    border: 0;
    transform: none;
}

Hopelijk helpt dat in de goede richting?
Ik heb het index.htm bestand hier als bijlage bijgezet.

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden
Topic starter  

Bedankt Hans, fijn dat je me niet vervloekt & dat je dit ook nog leuk vind. Want ik heb wederom vragen voor je.
Nee ik heb de schakelaars gevonden, maar als je kijkt naar de vorige bijlage of foto's dan zie je dat het nu zwart is tussen de Aan/Uit (In het voorbeeld zag je de volledige wipschakelaar, wat juist dat mooie effect geeft.
Ik heb je aangepaste index.htm verder bewerkt, MAAR ik krijg het nog niet goed.
Wat ik begrijp is dat er nu 2 css files door elkaar gebruikt worden, wat storende elementen kan opleveren.
Als ik de orginele uitschakel, is ook de layout weg, waardoor het kleurenwiel in de hoek staat gedrukt. (wat begrijpelijk is)
Ik maak het erg oldskool denk ik, met Notepad+ hierna schakel ik naar Firefox om te kijken of het resultaat het gewenste is.
De oude schakelaars zijn nu vervangen door de nieuwe.
MAAR de text komt nu door de schakelaar ipv er netjes boven.
Ik heb al gekeken of ik dat op 1 centrale plaats kan neerzetten, om het met 1 regel aan te roepen. zoals Switch1 t/m 8 voor het label & functie. Maar hoe doe je dat?
Ik hoef overigens niet alle functies te behouden, wat gebruikt gaat worden is kleurkiezen mbv kleurenwiel, Aaa, Uit & mogelijk rainbow cycle    (de rest is showoff vind ik)
En het belangrijkste de switches gaan wel op en neer maar werken niet op de Leds......
Ik hoop dat je nog een beetje kan duwen, want ik zit weer vast.

En ja hoor wederom mijn dank, ondanks je drukke baan.

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Ik moet wat later beginnen vandaag, dus even tijd.  Het nieuwe css gedeelte, heb ik nu in light.css ondergebracht, wat de code een stuk overzichtelijker maakt.
Het definiëren van de functies, kan dat ook vanuit de css?  In de index heb ik de functies overgenomen van de oude knoppen, maar dat werkt niet.
Ik zie het even niet meer, jij wel?
De knoppen zelf heb ik hier gevonden Switches

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Hey Hans,

Wederom een remake. Alleen wat doe ik fout bij het definiëren vd switches?  Het ziet er al beter uit, maar ze werken nog niet.  Ik heb op div html checkbox gezocht, maar het werkt nog niet.

Weet jij wat er fout is in index.htm?

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Hi Uncles,

ik zal proberen vandaag er even naar te kijken - lastig he dat we dit niet fulltime kunnen doen 
Ik geniet van dit soort projectjes, maar m'n baas wil graag dat ik werk hahah ... ik probeer vandaag even te kijken!

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Remake 321 (of zoiets)  Ik dacht als het schakelen niet lukt met de nieuwe schakelaars, neem ik toch de originele knoppen met de rood\groene leds.   Het ziet er niet onaardig uit, maar ook dit werkt niet naar de Leds toe.

Mogelijk omdat ik nu 2 methodes meng. Maar goed is het niet.

Als je toch gaat kijken Hans..... In de bijlage het volledige zipfile, ino, data enz.

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Ik heb me gisteren proberen te verdiepen in de ESP8266, maar moet nog het e.e.a. doorlezen voor ik er iets over kan zeggen - nou ja, behalve dat het me een geinig ding lijkt om mee te prullen, dus ik ga daar zeker mee aan de slag 

Voor jouw projectje moet ik toch aan de slag gaan en het e.e.a. effe opzetten zodat ik wat kan experimenteren ...

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Ik heb hem weer origineel gemaakt, reden was meerdere malen per dag reset, ook s'avonds uitzetten & s'morgens zag ik dat hij weer aan stond op Rainbow (wat de orgineel ingestelde modus is na reset.) Bij aanvang dacht ik dat de Spiffs te zwaar belast werd (ondanks dat dat 4MB is) Dus de index weer spartaans orgineel gemaakt.

Nu heb ik een regel code verwijderd en lijkt het in orde (maar dat weet ik pas na 24 uur)

WiFiManager wifiManager;
  //wifiManager.resetSettings();
  wifiManager.setSTAStaticIPConfig(IPAddress(192,168,2,223), IPAddress(192,168,2,254), IPAddress(255,255,255,0));
  //set callback that gets called when connecting to previous WiFi fails, and enters Access Point mode

// DEZE REGEL VERWIJDERD   wifiManager.setAPCallback(configModeCallback);

BeantwoordenCiteren
 Hans
(@hans)
Famed Member Admin

Ik ben benieuwd! En sorry dat ik niet erg communicatief ben geweest de laatste dagen.
Zoals je nu ziet, ben ik druk bezig geweest om HTTPS te implementeren voor Tweaking4All voor dat meneer Google me afstraft omdat ik geen "veilige" website heb ...

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Hij blijft resetten, heel irritant.

Deze code werkt perfect maar is erg spartaans,Bitluni. Dit is met widgets aan te passen, maar dat zou je op elke device moeten doen. Lijkt me niet handig.

ik heb al gepobeerd deze 2 samen te voegen, maar verder dan foutmeldingen kom ik niet.

Dit deel heb ik uit McLighting gehaald in de hoop dat hij nu online blijft.

/*   server.on("/restart", []() {
    DBG_OUTPUT_PORT.printf("/restart:\n");
    server.send(200, "text/plain", "restarting..." );
    ESP.restart();
  });

server.on("/reset_wlan", []() {
    DBG_OUTPUT_PORT.printf("/reset_wlan:\n");
    server.send(200, "text/plain", "Resetting WLAN and restarting..." );
    WiFiManager wifiManager;
    wifiManager.resetSettings();
    ESP.restart();
  }); */

BeantwoordenCiteren
(@uncels)
Trusted Member
Topic starter  

Versie 2.0 is gisteren uitgekomen, met heeft heel veel licht effecten. (Ja ik heb hem al geinstalleerd & het werkt erg fraai)

YouTube Link   DL Link in description.   Note: vergeet deze library niet te installeren (anders werkt het niet) WS2812FX

Mijn probleem met het uitschakelen, bleek een te kleine condensator. (Alles vervangen tot ik hier aan dacht, deze had een waarde 100uF maar ik had niets anders liggen...) Het moest 1000uF zijn.

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: