Welkom bij de Tweaking4All gemeenschapsforums!
Voor je gaat deelnemen, bekijk de Forum Regels!
Specifieke onderwerpen: Start het onderwerp met de naam van het programma of systeem.
Bijvoorbeeld “MacOS X – Jouw vraag“, of bijvoorbeeld “MS Word – Jouw Tip of Truc“.
Merk op: Omschakelen naar een andere taal zal niet werken als je een post aan het lezen bent aangezien er waarschijnlijk geen vertaling beschikbaar is.
[Opgelost] Arduino UNO koppelen aan DS3231
(@herbert)
New Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter
26 mei 2017 17:16
Wie kan mij helpen,
Wil een DS3231 RTC koppelen aan een Arduino UNO. Deze rtc is erg nauwkeurig dus lijkt mij het beste alternatief voor het bouwen van een klok.
De sketch heb ik uit een library gehaald van de site rinky dink. Krijg echter constant de melding "compilation terminated" / Exit status 1 / Fout bij compileren Arduino Uno.
Andere sketches van de DS3231 geven dezelfde melding. Heb geen idee wat ik fout doe of wat er fout gaat.
Herbert
(@hans)
Famed Member Admin
Deelgenomen: 12 jaar geleden
26 mei 2017 22:02
Hallo Herbert,
ik heb zelf geen ervaring met de DS3231 RTC, maar misschien dat dit helpt.
Als eerste kan ik niet veel met de foutmelding die je geeft, als er meer info (en de sketch) beschikbaar zijn dan zou dat het uitzoeken wat vereenvoudigen.
Dus graag de sketch en de volledige foutmeldingen plaatsen.
Andere dingen die je kunt proberen:
1) Update de Arduino IDE en libraries naar de meest recente versie, een aantal oudere versies vertoont wat eigenaardigheden met de compiler en linker.
2) Omdat ik niet weet of je een breakout board gebruikt / kant-en-klaar module, of een individuele chip, kijk ook hier eens:
AdaFruit (gebruikt hun module),
Instructables (andere module),
Maine.edu (lijkt op de module die in de Instructables is gebruikt),
Poolse uitleg (even translate.google.com gebruiken, maar deze geeft het schema voor het geval je geen module gebruikt),
Sparky Widgets (ook deze gebruikt de chip en niet een module).
Hopelijk helpt dit ...
(@herbert)
New Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden
Topic starter
31 mei 2017 16:13
Hoi,
Heb de scetch van de DS3107 in de Arduino gezet. Dit zou volgens diverse internetsites ook moeten kunnen. Krijg nu geen foutmelding meer. Ben nu verder aan het bekijken hoe de tijd er in te zetten. Heb weinig ervaring met de Arduino en z'n software dus dat wordt nog even puzzelen.
(@hans)
Famed Member Admin
Deelgenomen: 12 jaar geleden
31 mei 2017 17:54
Mooi om te horen; dus in ieder geval een stap verder.
Laat maar horen als ik ergens mee kan helpen ...